|
 |
ДОПОМОГА КОРИСТУВАЧАМ: Відповіді на поширені питання |
Які документи необхідно підготувати для отримання електронних довірчих послуг?
Відповідно до Регламенту роботи АЦСК, для отримання електронних довірчих послуг, заявникам необхідно підготувати та надати до пункту обслуговування оригінали та копії документів.
Перелік документів, щодо отримання електронних довірчих послуг для роботи з Єдиним та Державними реєстрами Міністерства юстиції України та іншими інформаційними системами
опублікований на сайті АЦСК і доступний для завантаження та роздрукування тут.
Як отримати сформований кваліфікований сертифікат та перевірити строк його чинності?
Для того, щоб перевірити строк дії кваліфікованого сертифіката, сформованого кваліфікованим надавачем довірчих послуг «АЦСК органів юстиції України», необхідно скористатись онлайн-сервісом пошуку сертифікатів «ЗНАЙТИ СЕРТИФІКАТ».
Пошук власних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів користувачів можливий за такими критеріями:
● Пошук кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів користувачів за допомогою особистого ключа;
● Пошук кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів користувачів за реквізитами власника.
- Для пошуку власного сертифікату за допомогою особистого ключа перейдіть до розділу інформаційного ресурсу «ЗНАЙТИ СЕРТИФІКАТ»
Натисніть на меню «Пошук сертифікатів за допомогою особистого ключа»(2). Після розгортання меню оберіть тип носія особистого ключа(3), КНЕДП(4), особистий ключ(5), введіть пароль захисту ключа(6) та натисніть "Зчитати"(7):
У разі обрання пункту «Захищений носій (Алмаз-1К, Кристал-1, SecureToken-337 тощо)», та відсутності встановленого спеціалізованого програмного забезпечення на комп’ютері користувача, система запропонує його встановити (буде надане актуальне посилання). Після встановлення необхідного ПЗ оновіть сторінку інтернет-переглядача.
У разі позитивного результату пошуку інформація про користувача, а також посилання для завантаження кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів (жовті стрілки донизу) буде надана, як на малюнку нижче
Кваліфіковані сертифікати необхідно завантажити у файлову систему комп’ютера. Звертаємо увагу на необхідність завантаження двох кваліфікованих сертифікатів, один з яких використовуються для створення кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП, Неспростовність), інший - для шифрування (Протоколи розподілу ключів).
- Для пошуку власного сертифікату за реквізитами власника перейдіть до розділу інформаційного ресурсу «ЗНАЙТИ СЕРТИФІКАТ»
Натисніть на меню «Пошук сертифікатів за реквізитами власника»(2). Після розгортання меню
у формі пошуку кваліфікованих сертифікатів необхідно ввести один із можливих критеріїв пошуку(3), а саме «Код ЄДРПОУ» або «Код платника податків (у разі відсутності серія та номер паспорта)» або «Реєстраційний номер сертифіката», пройти перевірку CAPTCHA від сервісу Google "Я не робот"(4) і натиснути кнопку "Пошук"(5)
У разі позитивного результату пошуку інформація про користувача, а також посилання для завантаження кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів (жовті стрілки донизу) буде надана, як на малюнку нижче
Зазначимо, що у одного користувача може бути більше одного ключа і, відповідно, більше однієї пари сертифікатів, як і є у прикладі на вказаному малюнку. Необхідно завантажити у файлову систему комп’ютера потрібні кваліфіковані сертифікати. Звертаємо увагу на необхідність завантаження двох кваліфікованих сертифікатів, один з яких використовуються для створення кваліфікованого електронного підпису (ЕЦП, Неспростовність), інший - для шифрування (Протоколи розподілу ключів).
- Перейдіть до каталогу «Завантаження» (або до каталогу, який встановлений для завантажень в налаштуваннях інтернет-переглядача). Тип назви сертифікатів може відрізнятись від того, що на малюнку – це не є критичним
- Відкрийте один із кваліфікованих сертифікатів (на скріншоті буде відкрито обидва). В нижній частині кожного із відображених вікон Ви можете побачити строк дії кваліфікованого сертифіката
Кому необхідно отримати захищені носії особистих ключів?
Відносини, що виникають при використанні кваліфікованого електронного підпису та визначення його правового статусу, регулюються Законом України від 05.10.2017 № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон).
Відповідно до статті 17 Закону Органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації державної форми власності, державні реєстратори, нотаріуси та інші суб’єкти, уповноважені державою на здійснення функцій державного реєстратора, для засвідчення чинності відкритого ключа використовують лише кваліфікований сертифікат відкритого ключа, а для реалізації повноважень, спрямованих на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов’язків фізичної або юридичної особи відповідно до закону, застосовують виключно засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання."
У розумінні Закону захищеним носієм особистого ключа є надійний засіб кваліфікованого електронного підпису, що призначений для зберігання особистого ключа та має вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на нього даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіюванні.
Нормами наказу Міністерства юстиції України від 31 жовтня 2016 року № 3086/5 встановлено термін обов’язкового використання державними реєстраторами прав на нерухоме майно, державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, нотаріусами захищених носіїв особистих ключів під час доступу до Єдиних та Державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, з 28 квітня 2017 року.
Зазначимо, що порядок використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності визначається Постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 749 (далі – Порядок).
Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 75 «Про внесення змін до Порядку застосування електронного цифрового підпису органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями державної форми власності» пункт 2 Порядку доповнено нормою щодо використання установами для вчинення правочинів, надання адміністративних послуг та інших послуг в електронній формі, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами виключно захищених носіїв, яка набрала чинності 17.08.2017 року.
Враховуючи викладене, на виконання норм Закону та Порядку необхідно отримати особисті ключі на захищених носіях особистих ключів:
- державним реєстраторам прав на нерухоме майно, державним реєстраторам юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, нотаріусам;
- посадовим особам органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій державної форми власності для вчинення правочинів, надання адміністративних послуг та інших послуг в електронній формі, здійснення інформаційного обміну з іншими юридичними особами.
Рекомендації підписувачам щодо створення паролів
Прості правила створення простих та надійних паролів
Шановні підписувачі - володільці особистих ключів кваліфікованого електронного підпису!
Маємо нагадати, що відповідно до законодавства України, втрата особистого ключа або підбір зловмисником паролю до особистого ключа є компрометацією особистого ключа, при настанні якої (або при підозрі настання якої) необхідно терміново виконати запит на блокування вашого кваліфікованого сертифіката.
У зв'язку з цим надаємо рекомендації щодо створення паролю, який буде одночасно складним та придатним для легкого запам'ятовування:
● Пароль повинен містити не менше 8 символів, більше – краще;
● Пароль повинен містити літери як у верхньому регістрі (F, K, W …) так і в нижньому (f, k, w …), числа (1,5,9…) , а також спецсимволи (@, $, *, ^ тощо);
● Можливо використовувати словосполучення;
● Замість пробілів між словами варто використовувати дефіси чи нижні підкреслення;
● Останню літеру можливо заміняти цифрою, яка відповідає кількості букв у цьому слові;
● Доречно другу або останню літеру слова робити великою;
● Варто заміняти кожну літеру наприклад «e» на решітку «#»;
Приклади: aUto_rOw#9, woR3_hO#4;
● Якщо даний варіант заважкий можна вигадати словосполучення по типу: "Пушістийкамень", або "Жідкаянога". Чим безумніше словосполучення, тим краще воно відкладається у пам'яті. Для більшої безпеки можна додати цифри перед словосполученням та символ вкінці ("12Пушістийкамень@"), або писати слова в різних розкладках ("Blrfzнога");
● Не слід використовувати в якості пароля своє ім’я або прізвище, дату свого народження: «vasyapupkin», «120182»;
● Не встановлюйте пароль латиницею, набраний клавішами у розкладці кирилиці;
● Не записуйте паролі в блокнотах, на папірцях, у текстових файлах;
● Забороняється використовувати найпоширеніші паролі: qwerty, 123456, 098765, 1111, password тощо;
● Ідеально, якщо не застосовуються вже існуючі слова, а просто набір букв в різних регістрах, цифр і символів.
Запам’ятайте свій пароль і нікому та ніколи не передавайте його!
У разі втрати пароля, зверніться до АЦСК органів юстиції України із заявою про блокування кваліфікованого сертифіката!
Краще це зробити за телефоном 0800501310, який працює цілодобово.
До якого терміну можливе використання незахищених носіїв особистих ключів під час роботи з Єдиними та Державними реєстрами Мін’юсту?
07 листопада 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», та відповідні нормативно-правові акти, прийняті на його виконання, а саме: постанова Кабінету Міністрів України від 19.09.2018 № 749 «Про затвердження Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності», наказ Міністерства юстиції України від 12.06.2018 № 1827/5 «Про затвердження Змін до деяких наказів Міністерства юстиції України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про електронні довірчі послуги», наказ Міністерства юстиції України від 05.10.2018 № 3140/05 «Про затвердження Змін до Порядку надання ідентифікаторів доступу до Єдиних та Державних реєстрів (далі – Реєстри), держателем яких є Міністерство юстиції України».
Відповідно до зазначених нормативно-правових актів, доступ користувачів до Реєстрів, електронний документообіг користувачів з Реєстрами та інформаційний обмін між інформаційними системами користувачів та Реєстрами повинен здійснюватися із застосуванням засобів кваліфікованого електронного підпису, які мають вбудовані апаратно-програмні засоби, що забезпечують захист записаних на них даних від несанкціонованого доступу, від безпосереднього ознайомлення із значенням параметрів особистих ключів та їх копіювання.
Звертаємо Вашу увагу на те, що отримання можливості використання захищених носіїв особистих ключів для доступу до Єдиних та Державних реєстрів Мін’юсту (далі – Реєстри) потребує певного часу, адже для цього потрібно придбати сам захищений носій, згенерувати на ньому ключ кваліфікованого електронного підпису, отримати кваліфікований сертифікат на такий ключ у Акредитованому центрі сертифікації ключів органів юстиції України та зв’язати зазначений сертифікат із обліковим записом користувача Реєстрів (для чого необхідно подати відповідну заявку засобами реєстру шляхом здійснення спроби доступу до Реєстрів із використанням ключа, згенерованого на захищеному носії, із дійсним кваліфікованим сертифікатом).
Принагідно інформуємо, що у головному офісі АЦСК органів юстиції України та його регіональних відділеннях можна придбати захищений носій особистих ключів, одразу згенерувати на ньому ключ та сформувати до них кваліфікований сертифікат (детальніше за посиланням Послуги та тарифи).
Для отримання можливості користувачів програмного забезпечення Єдиних та Державних реєстрів у форматі окремих додатків операційної системи Windows XP - Windows 10 (Єдиний реєстр спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиний реєстр громадських формувань, Реєстр громадських об’єднань, Державний реєстр обтяжень рухомого майна, Спадковий реєстр, Реєстр спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України, Єдиний реєстр довіреностей, Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань) працювати в новому режимі роботи, необхідно здійснити оновлення програмного забезпечення шляхом завантаження та запуску інсталяційного пакету, доступного за посиланнями: тут (eunais.exe) і тут (eunais.7z).
Для отримання можливості користувачів програмного забезпечення Єдиних та Державних реєстрів у форматі веб-додатків (Державний реєстр прав на нерухоме майно, Автоматизована система виконавчого провадження, Державний реєстр актів цивільного стану) працювати в новому режимі роботи, оновлення такого програмного забезпечення не вимагається.
Як обрати захищений носій під час роботи з програмним забезпеченням Єдиних та Державних реєстрів Мін’юсту?
Визначення типу носія особистого ключа під час доступу до Єдиного реєстру спеціальних бланків нотаріальних документів, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об’єднань, Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Спадкового реєстру, Реєстру спеціальних бланків документів інформаційної системи Міністерства юстиції України, Єдиного реєстру довіреностей, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань у разі використання окремих додатків операційної системи Windows XP - Windows 10 здійснюється автоматично. Інструкцію щодо роботи із такими додатками знаходиться тут.
Інструкція щодо вибору захищених носіїв особистих ключів під час зчитування особистих ключів в інтерфейсі користувача програмного забезпечення Єдиних та Державних реєстрів у форматі веб-додатків, побудованих на платформі UB та у системі Державного реєстру актів цивільного стану знаходиться тут.
Засоби кваліфікованого електронного підпису чи печатки, що використовуються Надавачем при наданні кваліфікованих електронних довірчих послуг, та підстави їх використання
Надання кваліфікованих електронних довірчих послуг Акредитованим центром сертифікації ключів органів юстиції України здійснюється у відповідності до вимог Закону України «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон) та інших нормативно-правових актів у сфері електронних довірчих послуг.
До складу кваліфікованих електронних довірчих послуг, які надаються Акредитованим центром сертифікації ключів органів юстиції України, входять:
1) кваліфікована електронна довірча послуга створення, перевірки та підтвердження кваліфікованого електронного підпису чи печатки, яка включає:
- надання користувачам електронних довірчих послуг засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки для генерації пар ключів та/або створення кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або перевірки кваліфікованих електронних підписів чи печаток, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
- технічну підтримку та обслуговування наданих засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
2) кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки (далі – сертифікат), яка включає:
- створення умов для генерації пари ключів особисто підписувачем чи створювачем (уповноваженим представником створювача) електронної печатки за допомогою засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки;
- формування сертифікатів, що відповідають вимогам Закону, та видачу їх Замовнику;
- скасування, блокування та поновлення сертифікатів у випадках, передбачених Законом;
- перевірку та підтвердження чинності сертифікатів шляхом надання третім особам інформації про їхній статус та відповідність вимогам Закону;
- надання доступу до сформованих сертифікатів шляхом їх розміщення на веб-сайті Надавача, за умови згоди Замовника на публікацію сертифіката;
3) кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження кваліфікованої електронної позначки часу, яка включає:
- формування кваліфікованої електронної позначки часу;
- передачу кваліфікованої електронної позначки часу користувачеві електронної довірчої послуги.
Відповідно до Договорів про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг тарифікується кваліфікована електронна довірча послуга формування, перевірки та підтвердження чинності кваліфікованого сертифіката електронного підпису чи печатки, яка надається протягом одного або двох років дії сертифіката.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 132 Вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2018 №992 «Про затвердження вимог у сфері електронних довірчих послуг та Порядку перевірки дотримання вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг», надання кваліфікованих електронних довірчих послуг надавачем без чинних документів, що підтверджують його право власності та/або право користування засобами кваліфікованого електронного підпису чи печатки, які використовуються для надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, забороняється.
Станом на 1 грудня 2018 року кваліфікований надавач електронних довірчих послуг Акредитований центр сертифікації ключів органів юстиції України надає кваліфіковані електронні довірчі послуги із використанням засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки:
- Засіб криптографічного захисту інформації «SecureToken-337К»;
- Засіб криптографічного захисту інформації «SecureToken-337М»;
- Засіб криптографічного захисту інформації «CryptoCard-337»;
- Електронний ключ «Алмаз-1К» («ІІТ Е.ключ Алмаз-1К»);
- Електронний ключ «Кристал-1» («ІІТ Е.ключ Кристал-1»);
- Мережевий криптомодуль «ІІТ Гряда-301»;
- Мережевий криптомодуль «ІІТ Гряда-301 (мікро-пристрій)»;
- Програмний комплекс ЦСК «ІІТ ЦСК-1.3»;
- Програмний комплекс (web-сайт) ІІТ «Користувач ЦСК -1.3»;
- Програмний комплекс (web-сайт) ІІТ «Користувач ЦСК -1.Web-автентифікація»;
- Програмний комплекс (web-сайт) оператора реєстрації послуг MobileID «ІІТ ЦСК-1».
- Програмний комплекс клієнта захисту «ІІТ Захист з'єднань-2. Клієнт захисту з’єднань»;
- Програмний комплекс клієнта захисту «ІІТ Захист з'єднань-2. Агент моніторингу шлюзів захисту»;
- Програмний комплекс керування захистом мережі «ІІТ Захист з'єднань-2. Віддалене управління шлюзом»;
- Програмний комплекс керування захистом мережі «ІІТ Захист IP – потоку – 2. Віддалене управління IP – шифраторами»;
- Програмний комплекс "ІІТ Користувач ЦСК-1.3. Агент підпису";
- Програмний комплекс "ІІТ Користувач ЦСК -1.3".
Право користування згаданими вище засобами кваліфікованого електронного підпису чи печатки Акредитованим центром сертифікації ключів органів юстиції України підтверджено відповідними ліцензійними договорами та договорами комісії із виробниками ТОВ «Автор» (ЄДРПОУ 32248356) та ПрАТ «Інститут інформаційних технологій» (ЄДРПОУ 22723472).
Відтак, надання кваліфікованих електронних довірчих послуг з використанням інших, не зазначених у вищенаведеному переліку апаратно-програмних або апаратних пристроїв чи програмного забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису чи печатки, Акредитованим центром сертифікації ключів органів юстиції України не здійснюється.
Який порядок подачі електронної декларації?
Національне агентство з питань запобігання корупції Рішенням від 10.06.2016 № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 959/29089, затвердило Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, Форму декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування та Форму повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування.
Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр) формується, ведеться та публікується на офіційному сайті Національного агентства з питань запобігання корупції. Реєстр ведеться в електронній формі українською мовою.
До Реєстру включаються електронні декларації, що подаються відповідно до статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» (далі – Закон), повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, передбачені частиною другою статті 52 Закону, та виправлені декларації, що подаються відповідно до частини четвертої статті 45 Закону. Декларації подаються шляхом заповнення електронних форм на веб-сайті Реєстру з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.
Реєстрація у Реєстрі проводиться у тому числі із використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа кваліфікованого електронного підпису. Під час реєстрації в Реєстрі суб’єкт декларування повинен вказати адресу його електронної пошти, що буде використовуватися для направлення йому повідомлень.
Електронні декларації подаються:
- щорічно – з 00:00 01 січня до 00:00 01 квітня року, наступного за звітним роком. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;
- декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається не пізніше дня такого припинення. Якщо припинення зазначених функцій відбулося з ініціативи роботодавця, декларація подається не пізніше 20 робочих днів з дня, коли суб’єкт декларування дізнався чи повинен був дізнатися про таке припинення. Така декларація охоплює період, який не був охоплений деклараціями, раніше поданими таким суб’єктом декларування, та містить інформацію станом на останній день такого періоду;
- декларація суб’єкта декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, подається до 00:00 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому подається декларація, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року;
- декларація суб’єкта декларування, який є особою, що претендує на зайняття посад, зазначених у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 Закону, подається до призначення або обрання особи на посаду. Така декларація охоплює звітний рік (період з 01 січня до 31 грудня включно), що передує року, в якому особа подала заяву на зайняття посади (участь у конкурсі), якщо інше не передбачено законодавством, та містить інформацію станом на 31 грудня звітного року.
Національне агентство забезпечує відкритий цілодобовий доступ до публічної частини Реєстру. Такий доступ передбачає можливість пошуку, перегляду, копіювання та роздруковування інформації, отримання (завантаження) документів у різних найпоширеніших форматах даних, зокрема у форматах JSON, XML, PDF, HTML тощо.
Доступ до даних Реєстру надається також у вигляді набору даних, організованого у форматі, що дозволяє його автоматизоване оброблення електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання (у формі відкритих даних). Такі дані надаються як у вигляді окремих електронних документів для завантаження, так і за допомогою інтерфейсу прикладного програмування (АРІ).
Відповідно до пункту 4 статті 45 розділу VII Закону України «Про запобігання корупції» упродовж семи днів після подання декларації суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію.
У разі притягнення суб’єкта декларування до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання декларації або в разі виявлення у ній недостовірних відомостей суб’єкт декларування зобов’язаний подати відповідну декларацію з достовірними відомостями.
Список
Хто та коли повинен подавати декларації в електронній формі?
Особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», зобов’язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Відповідно до статті 50 Закону України «Про запобігання корупції» під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, розуміються особи, посади яких передбачені частиною першою статті 9 Закону України "Про державну службу", або віднесені згідно із статтею 25 зазначеного Закону та частиною першою статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" до першої - третьої категорій, а також судді, прокурори і слідчі, керівники, заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів, керівники, заступники керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію однієї або кількох областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя, керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста районного значення, військові посадові особи вищого офіцерського складу.
У відповідності до змін, внесених згідно із Законами № 1975-VIII від 23.03.2017, № 2462-VIII від 19.06.2018 до першого абзацу частини п'ятої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції", декларації не подаються посадовими особами закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації інвалідів і дітей-інвалідів, соціального захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, охорони здоров’я (крім керівників закладів охорони здоров’я центрального, обласного, районного, міського (міст обласного значення, міст Києва та Севастополя) рівня), освіти (крім керівників вищих навчальних закладів та їх заступників), науки (крім президентів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, перших віце-президентів, віце-президентів та головних учених секретарів Національної академії наук України та національних галузевих академій наук, інших членів Президії Національної академії наук України та президій національних галузевих академій наук, обраних загальними зборами Національної академії наук України та національних галузевих академій наук відповідно, керівників науково-дослідних інститутів та інших наукових установ), культури, мистецтв, відновлення та збереження національної пам’яті, фізичної культури, спорту, національно-патріотичного виховання.
Водночас відповідно до абзацу другого частини другої статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, зобов’язані наступного року після припинення діяльності подавати декларацію за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Разом з тим, підписувач використовує у процесі виконання своїх посадових обов’язків особистий ключ. Використання особистого ключа у випадках, не пов’язаних з діяльністю установи, забороняється. Відповідно до пункту 2 статті 12 Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, у разі звільнення підписувача з державної установи або переведення до іншої державної установи підписувач або державна установа звертаються до кваліфікованого надавача для скасування його кваліфікованого сертифіката відкритого ключа із заявою, а особистий ключ знищується методом, що не допускає можливості його відновлення.
Враховуючи викладене, особи, які припинили діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування протягом звітного року, можуть отримати кваліфіковані сертифікати, як фізичні особи, а не як посадові особи органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи або організації державної форми власності.
Вимоги до кваліфікованого сертифіката відкритого ключа персони – декларанта
Кваліфікований сертифікат відкритого ключа, який буде використовуватись декларантом в системі електронного декларування, повинен обов’язково містити в собі реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті)
Чи можливо підписання заяви про реєстрацію – заяви про приєднання до Договору про надання електронних довірчих послуг за допомогою факсимільного відтворення підпису?
Відповідно до пункту 3 статті 207 Цивільного кодексу України використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного, електронного або іншого копіювання, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, встановлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів.
Умовами Договору про надання електронних довірчих послуг не передбачена можливість підписання заяви про реєстрацію за допомогою факсимільного відтворення підпису.
Враховуючи викладене, кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг "АЦСК органів юстиції України" не приймаються до розгляду заяви про реєстрацію з факсимільним відтворенням підпису, окрім заяв, поданих у електронній формі, де відповідно до Регламенту роботу кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг допускається використання кваліфікованого електронного підпису, або електронного підпису, отриманого за допомогою засобів відтворення власноручного підпису з використанням інтерактивних сенсорних дисплеїв.
Де та хто може отримати послуги?
Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг "АЦСК органів юстиції України" має головний офіс у місті Києві та пункти обслуговування в обласних центрах України.
Адреси та режим роботи пунктів обслуговування знаходяться на сайті АЦСК:

Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг "АЦСК органів юстиції України" надає послуги органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям державної форми власності, юридичним особам,приватним підприємцям, нотаріусам, адвокатам, виконавцям, найманим працівникам та фізичним особам.
Як укладається договір про надання електронних довірчих послуг?
Отриманню кваліфікованих електронних довірчих послуг передує укладання Договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг.
Замовлення та оплата захищених носіїв особистих ключів та сертифікатів для замовників усіх форм власності можлива в режимі онлайн.
Під час заповнення форми онлайн-замовлення електронних довірчих послуг на поштову скриньку замовника надходить Заява про приєднання до Договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг. Ця заява також є реєстраційною формою, яка містить ідентифікаційні дані власника сертифіката, які включаються надавачем послуг до сертифіката.
Заявник відповідно до статті 634 Цивільного кодексу України шляхом подання цієї Заяви приєднується до Договору про надання кваліфікованих електронних довірчих послуг та його умов, встановлених державним підприємством "Національні інформаційні системи", текст якого публікується на офіційному електронному інформаційному ресурсі кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг - Акредитованого центру сертифікації ключів органів юстиції України тут
Послуги користувачам надаються за передплатою, окрім послуг, що надаються державним установам, фінансування яких здійснюється за рахунок державного бюджету.
Для державних установ, фінансування яких здійснюється за рахунок державного бюджету, постачання носіїв та надання електронних довірчих послуг можливе за умови укладання окремих договорів. Форми договорів тут (вкладинка « За якими формами укладаються договори на отримання послуг?»).
Договори укладаються з одним із представництв АЦСК органів юстиції України (розташовані в обласних центрах України). Контакти представництв тут.
Чим обґрунтований перелік документів, необхідний для отримання електронних довірчих послуг?
Відповідно до законодавства у сфері електронних довірчих послуг, кваліфікований надавач електронних довірчих послуг "АЦСК органів юстиції України" перед випуском кваліфікованого сертифіката відкритого ключа підписувача зобов’язаний встановити (ідентифікувати) особу підписувача, його належність до підприємства, установи або організації та займану посаду. Дані, що отримуються під час ідентифікації, вносяться до кваліфікованого сертифіката відкритого ключа підписувача та дозволяють ідентифікувати його під час перевірки кваліфікованого електронного підпису одержувачами електронних документів.
Перелік нормативних актів у сфері кваліфікованого електронного підпису, відповідно до яких надаються електронні довірчі послуги кваліфікованими надавачами таких послуг, опубліковано на сайті АЦСК органів юстиції України:
Як отримати сформований кваліфікований сертифікат відкритого ключа (електронна печатка)?
Кваліфікований сертифікат відкритого ключа (електронна печатка), сформований акредитованим центром сертифікації ключів можна отримати за допомогою програмного забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1".
Для цього, у програмному забезпеченні ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1", необхідно ініціювати зчитування особистого ключа шляхом вибору підпункту «Зчитати …» в пункті меню «Особистий ключ» або натискання комбінації клавіш Ctrl+K. 
Після появи захищеного робочого столу, необхідно обрати з’ємний НКІ, ввести пароль захисту особистого ключа та натиснути кнопку «Зчитати» 
Після появи повідомлення «Сертифікат не знайдено» натисніть «Ок»

Необхідно підтвердити отримання кваліфікованих сертифікатів з CMP-сервера ЦСК.

Отримані кваліфіковані сертифікати розміщуються на диску "C" в папці "My Certificates and CRLs 13".
Як здійснюється генерація особистого ключа?
Генерація особистого ключа здійснюється кожним підписувачем персонально. Увага! Забороняється довіряти генерацію ключів іншим особам! Носій інформації із особистим ключем зберігається у таємниці та не передається іншим особам. Передача носія інформації із особистим ключем стороннім особам, вважається його компрометацію.
Генерація особистого ключа проводиться за допомогою надійного засобу кваліфікованого електронного підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1».
Завантажити програмне забезпечення, та інструкцію з генерації ключів (Настанова користувача) можна на сайті АЦСК:

Під час генерації запити на формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів слід зберігати у форматі:
«EU-XXXXXXXX-Прізвище.p10» та
«EU-KEP-XXXXXXXX-Прізвище.p10»,
де Прізвище – прізвище підписувача без ініціалів;
EU-ХХХХХХХХ.p10 та EU-KEP-XXXXXXXX.p10 – унікальні імена файлів запитів, що формуються програмним забезпеченням "ІІТ Користувач ЦСК-1" автоматично під час генерації особистого ключа.
Для збереження файлів необхідно до унікальних імен додати прізвище підписувача, наприклад:
EU-69PH0S9W-Іванчик.р10 та
EU-KEP-69PH0S9W-Іванчик.р10.
Детальніше про умови генерації ключів користувачів можна дізнатись у пункті 4.1.13.14 "Генерація ключів користувачів" на сторінці веб-сайту Надавача Регламент роботи АСЦК.
Кваліфікована електронна печатка: особливості формування та використання
Законом України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги», що набрав чинності 07 листопада 2018 року, встановлено такі вимоги щодо використання кваліфікованих електронних печаток:
- Відповідно до Закону, електронна печатка – електронні дані, які додаються створювачем електронної печатки до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються для визначення походження та перевірки цілісності пов’язаних електронних даних.
- Законом визначено, що створювачем електронної печатки є юридична особа, яка створює електронну печатку.
- Удосконаленою електронною печаткою є електронна печатка, створена за результатом криптографічного перетворення електронних даних, з якими пов’язана ця електронна печатка, з використанням засобу удосконаленої електронної печатки та особистого ключа, однозначно пов’язаного із створювачем електронної печатки, і який дає змогу здійснити електронну ідентифікацію створювача електронної печатки та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язана ця електронна печатка.
- Кваліфікована електронна печатка - удосконалена електронна печатка, яка створюється з використанням засобу кваліфікованої електронної печатки і базується на кваліфікованому сертифікаті електронної печатки.
- Засоби кваліфікованої електронної печатки та кваліфіковані сертифікати електронної печатки видаються кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, одним з яких є АЦСК органів юстиції України.
- Кваліфікована електронна печатка має презумпцію цілісності електронних даних і достовірності походження електронних даних, з якими вона пов’язана.
Варто зазначити, що із набуттям чинності Закону України «Про електронні довірчі послуги» втрачається сутність електронної печатки як аналога печатки організації на папері. Це безпосередньо пов’язано з тим, що Законом України від 23.03.2017 року № 1982-VІІ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними-особами підприємцями», впроваджено перехід від обов’язкового до добровільного використання печаток юридичними особами. Закон стосується юридичних осіб або фізичних осіб-підприємців, які займаються діяльністю з виробництва, реалізації, придбання товарів та іншою господарською діяльністю. Відповідно до ч.ч. 1 та 3 ст. 58 -1 Господарського кодексу України, суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки, проте її використання не є обов’язковим.
Призначенням кваліфікованої електронної печатки є забезпечення цілісності електронних даних (текстових, відеофайлів, аудіофайлів, електронних копій електронних документів, фотокопій паперових документів та файлів довільного формату), а також підтвердження авторства (ідентифікації) юридичної особи, як їх створювача, під час інформаційного обміну між інформаційними системами різних юридичних осіб.
Рішенням керівника юридичної особи визначаються необхідність використання кваліфікованої електронної печатки та уповноважені посадові особи, відповідальні за її застосування.
Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг «АЦСК органів юстиції України» надає послугу з формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки за умов подання юридичною особою заяви про реєстрацію (про формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки), оплати послуги та проходження ідентифікації створювача електронної печатки (юридичної особи) та уповноваженої посадової особи, відповідальної за застосування електронної печатки.
До заяви про формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки, яка підписується керівником юридичної особи обов’язково вносяться ідентифікаційні дані уповноважені посадові особи, відповідальні за застосування електронної печатки. Ідентифікація уповноваженого представника юридичної особи проводиться за його особистої присутності. Перелік документів, який надається для ідентифікації юридичної особи – створювача електронної печатки та її представника знаходиться тут.
Генерацію особистого ключа, який буде використовуватись для створення електронної печатки установи, здійснює особисто уповноважена посадова особи, відповідальна за її застосування, у присутності працівника АЦСК органів юстиції України.
Попереднє замовлення послуги з формування кваліфікованого сертифіката електронної печатки, заповнення заяви та оплата здійснюється в режимі онлайн:
Хто посвідчує справжність підпису на документах у випадку відсутності нотаріуса у населеному пункті?
Згідно з статтею 37 ЗУ "Про нотаріат" у сільських населених пунктах справжність підпису на документах засвідчують уповноважені на це посадові особи органу місцевого самоврядування.
Згідно з статтею 40 ЗУ "Про нотаріат" довіреності осіб, які проживають у населених пунктах, де немає нотаріусів, посвідчені уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування прирівнюються до нотаріально посвідчених довіреностей.
Що робити у разі втрати особистого ключа або пароля до нього?
У разі втрати особистого ключа або пароля до нього (компрометація особистого ключа) необхідно звернутися до офісу АЦСК органів юстиції України та вчинити одну з наступних дій:
Блокування кваліфікованого сертифіката ключа
Скасування кваліфікованого сертифіката ключа
Пароль до кваліфікованого електронного підпису відновленню не підлягає, оскільки він відомий лише користувачу, і не зберігається в комп'ютерних системах АСЦК органів юстиції.
Компрометація особистого ключа - будь-яка подія та/або дія, що призвела або може призвести до несанкціонованого використання особистого ключа, у тому числі, втрата, крадіжка, несанкціоноване копіювання особистого ключа або паролю доступу до нього.
Увага! Пароль до кваліфікованого електронного підпису відновленню не підлягає, оскільки він відомий лише користувачу, і не зберігається в інформаційних системах АЦСК органів юстиції.
Блокування кваліфікованого сертифіката ключа
Під блокуванням кваліфікованого сертифіката розуміється тимчасове зупинення чинності кваліфікованого сертифіката ключа строком до 30 календарних днів.
Після блокування кваліфікованого сертифіката, клієнт може протягом тридцяти календарних днів поновити строк чинності кваліфікованого сертифіката. Блокований посилений сертифікат буде автоматично скасований АЦСК органів юстиції України, якщо протягом зазначеного строку клієнт не поновить його чинність.
Блокування кваліфікованого сертифіката ключа відбувається у разі:
подання заяви власника ключа (Підписувача) або його уповноваженого представника;
за рішенням суду, що набрало законної сили;
у разі компрометації особистого ключа.
Блокування кваліфікованого сертифіката ключа набирає чинності з моменту внесення його до списку відкликаних сертифікатів із зазначенням дати та часу здійснення цієї операції.
Заява на блокування кваліфікованого сертифіката ключа подається до Центру:
письмово особисто Підписувачем або його уповноваженим представником за формою, яка публікується на електронному інформаційному ресурсі Центру;
в електронній формі шляхом формування Підписувачем запиту на блокування кваліфікованого сертифіката ключа із використанням особистого ключа та надійного засобу кваліфікованого електронного підпису, наданого Центром;
усно із проходженням процедури голосової автентифікації за ключовою фразою, обумовленою під час реєстрації Підписувача.
Перевірка ідентифікаційних даних Підписувача, який звертається із заявою на блокування кваліфікованого сертифіката в електронній формі, а також законності такого звернення, здійснюється шляхом автентифікації Підписувача та його повноважень шляхом перевірки підпису на заяві та встановленням чинності на момент подання заяви кваліфікованого сертифіката ключа, що містить ідентифікаційні дані особи.
Заява на блокування кваліфікованого сертифіката в електронному вигляді формується Підписувачем за допомогою надійних засобів електронного цифрового підпису, які надаються Центром, та передаються до автоматизованої системи Центру у вигляді вкладення електронного листа або у вигляді HTTP-запиту. При цьому, заява на блокування кваліфікованого сертифіката в електронному вигляді засвідчується власним кваліфікованим електронним підписом Підписувача.
У разі передачі заяви на блокування кваліфікованого сертифіката в електронному вигляді у формі НТТР-запиту, обробка запиту та інформування Підписувача про блокування кваліфікованого сертифіката здійснюються в режимі реального часу.
Скасування кваліфікованого сертифіката ключа
Скасування кваліфікованого сертифіката ключа є достроковим припиненням його чинності.
Скасування кваліфікованого сертифіката ключа відбувається у разі:
закінчення строку чинності кваліфікованого сертифіката ключа;
подання заяви власника ключа (Підписувача) або його уповноваженого представника;
припинення діяльності юридичної особи - власника ключа;
смерті фізичної особи - власника ключа або оголошення його померлим за рішенням суду;
визнання власника ключа недієздатним за рішенням суду;
надання Центру власником ключа недостовірних даних;
компрометації особистого ключа.
Скасування кваліфікованого сертифіката ключа набирає чинності з моменту внесення його до списку відкликаних сертифікатів із зазначенням дати та часу здійснення цієї операції.
Скасований сертифікат ключа поновленню не підлягає.
Поновлення кваліфікованого сертифіката ключа
Поновлення строку чинності кваліфікованого сертифіката можливе лише для заблокованих кваліфікованих сертифікатів, термін блокування яких не скінчився.
Поновлення заблокованого сертифікат ключа відбувається у разі:
подання заяви власника ключа (Підписувача) або його уповноваженого представника;
за рішенням суду, що набрало законної сили;
у разі встановлення недостовірності даних про компрометацію особистого ключа.
Поновлення кваліфікованого сертифіката ключа за ініціативою Підписувача здійснюється за умови подання заяви на поновлення кваліфікованого сертифіката.
Заява на поновлення кваліфікованого сертифіката ключа подається до Центру Підписувачем або його уповноваженим представником за формою, яка публікується на електронному інформаційному ресурсі Центру.
Центр повинен встановити (ідентифікувати) особу, яка звертається із заявою на поновлення кваліфікованого сертифіката, а також перевірити законність такого звернення.
Перевірка ідентифікаційних даних особи, яка звертається із заявою на поновлення кваліфікованого сертифіката, а також законності такого звернення, здійснюється шляхом автентифікації особи та її повноважень за документами, що підтверджують ідентифікаційні дані особи.
Максимальний час між отриманням заяви на поновлення кваліфікованого сертифіката та зміною його статусу, інформація про який доступна Користувачам, не повинен перевищувати дві години.
Інформація про зміну статусу кваліфікованого сертифіката ключа на «чинний» розповсюджується шляхом формування та публікації Центром списків відкликаних сертифікатів та за протоколом інтерактивного визначення статусу кваліфікованого сертифіката (OCSP).
/* Заява на блокування/cкасування/поновлення кваліфікованого сертифіката*/
Загальну форму заяви на зміну статусу кваліфікованого сертифіката можливо сформувати онлайн:
Увага! Заповнення цієї форми не призводить до автоматичного зміну статусу кваліфікованого сертифіката, а тільки допомагає коректно сформувати заяву.
Заповнена заява на зміну статусу сертифіката надсилається на електронну адресу, яку вказали у формі.
Її необхідно роздрукувати, підписати та власноруч подати до найближчого пункту обслуговування АЦСК органів юстиції України.
Місцезнаходження та контакти пунктів обслуговування АЦСК органів юстиції України знаходяться за посиланням тут.
Як дізнатись про кількість невдалих спроб введення пароля до захищеного носія особистого ключа типу "Алмаз-1К", а також типів Secure Token 337K, Secure Token 337M, CryptoCard-337?
Захищені носії особистих ключів (далі - ЗНОК) мають обмежену кількість спроб введення пароля. У разі перевищення кількості невдалих спроб введення пароля до ЗНОК особистий ключ підписувача знищується автоматично.
Програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Microsoft Windows) доопрацьовано в частині роботи із ЗНОК типу "Алмаз-1К"

,а саме додано інформування користувача про остаточну кількість спроб введення паролю до ключа перед його знищенням у разі перевищення ліміту спроб (максимально можливе 15 спроб), а також в частині роботи з такими ЗНОК:

,а саме додано інформування користувача про останню спробу введення паролю до ключа перед його знищенням у разі перевищення ліміту спроб (максимально можливе 7 спроб). Система діє наступним чином.
1. Приклад із використанням ЗНОК типу "Алмаз-1К".
1.1. Запустити програму "ІІТ Користувач ЦСК-1". Обрати в меню програми "Особистий ключ" підменю "Зчитати… " (або комбінація "Ctrl+K").

1.2. Програма надає можливість обрати носій та ввести до нього пароль.

1.3. У разі введення невірного пароля буде надана інформація у такому вигляді (відмічене червоною стрілкою):

1.4. Після натискання кнопки "ОК" (або клавіші "Esc"), з’явиться попереднє вікно, в якому програма надає можливість обрати носій та ввести до нього пароль, але в цьому вікні (над полем "Пароль") наявна позначка про остаточну кількість спроб введення пароля до знищення ключів (відмічене червоною стрілкою):

1.5. У разі введення вірного пароля лічильник спроб автоматично приймає максимальне значення (15 спроб). Але якщо користувачем було використано всі спроби, спрацьовує система захисту ключів, результатом роботи якої є фізичне знищення ключової інформації на носії і програма про це інформує, як показано у наступному вікні:

1.6. Після натискання кнопки "ОК" (або клавіші "Esc"), з’явиться наступне вікно з повідомленням про виконаний метод захисту ключової інформації на носії (знищення ключів) та причину (відмічене червоною стрілкою):

1.7. При повторному вході у програму "ІІТ Користувач ЦСК-1" та спробі зчитати ключ, буде надано інформацію про відсутність ключів на носії та можливу причину їх відсутності в такому вигляді:

1.8. Після натискання кнопки "ОК" (або клавіші "Esc"), з’явиться наступне вікно з повідомленням про відсутність ключів на носії та можливу причину їх відсутності (відмічене червоною стрілкою):

1.9. В такому випадку користувачеві потрібно звернутися до АЦСК органів юстиції України, в якому був згенерований ключ та випущений кваліфікований сертифікат для повторної генерації ключа та випуску кваліфікованого сертифікату.
2. Приклад із використанням ЗНОК типу " Secure Token 337M ".
2.1. Запустити програму "ІІТ Користувач ЦСК-1". Обрати в меню програми "Особистий ключ" підменю "Зчитати… " (або комбінація "Ctrl+K").

2.2. Програма надає можливість обрати носій та ввести до нього пароль.

2.3. Після шести спроб введення невірного пароля буде надана інформація у такому вигляді (відмічене червоною стрілкою):

2.4. Після натискання кнопки "ОК" (або клавіші "Esc"), з’явиться попереднє вікно, в якому програма надає можливість обрати носій та ввести до нього пароль, але в цьому вікні (над полем "Пароль") наявна позначка про останню спробу введення пароля до знищення ключів (відмічене червоною стрілкою):

2.5. У разі введення вірного пароля лічильник спроб автоматично приймає максимальне значення (7 спроб). Але якщо користувачем було використано всі спроби, спрацьовує система захисту ключів, результатом роботи якої є фізичне знищення ключової інформації на носії і програма про це інформує, як показано у наступному вікні:

2.6. Після натискання кнопки "ОК" (або клавіші "Esc"), з’явиться наступне вікно з повідомленням про виконаний метод захисту ключової інформації на носії (знищення ключів) та причину (відмічене червоною стрілкою):

2.7. При повторному вході у програму "ІІТ Користувач ЦСК-1" та спробі зчитати ключ, буде надано повідомлення про помилку при доступі до носія ключової інформації та причину відсутності ключів у такому вигляді:

2.8. Після натискання кнопки "ОК" (або клавіші "Esc"), з’явиться наступне вікно з повідомленням про відсутність ключів на носії та причину їх відсутності (відмічене червоною стрілкою):

2.9. В такому випадку користувачеві потрібно звернутися до АЦСК органів юстиції України, в якому був згенерований ключ та випущений кваліфікований сертифікат для повторної генерації ключа та випуску кваліфікованого сертифікату.
Доопрацьоване програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Microsoft Windows) та інструкцію користувача (Настанову оператора ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1") можливо завантажити за посиланням тут.
Щодо використання захищених носіїв в Системі електронної звітності арбітражних керуючих
Завершено роботи щодо переведення Системи електронної звітності арбітражних керуючих (далі - СЕЗАК) на авторизацію з використанням захищених носіїв особистих ключів електронного цифрового підпису.
Наразі, авторизація та підписання форми в СЕЗАК можлива як із захищеними носіями особистих ключів, так і за допомогою файлового контейнеру "Key-6.dat", розташованого на звичайному носії типу USB-flash (на перехідний термін до повного переходу арбітражних керуючих на захищені носії особистих ключів).
|
|
|